varldensfegasteforskningsplan.blogg.se

Nils och Jonatan gör saker andra gjort tidigare, men utan egen vinkling. Välkommen!

Klokt citat

Publicerad 2013-05-29 17:57:32 i Allmänt,

Ibland när skolarbetet känns tungt brukar vi leta upp lite citat för att lyfta upp oss igen och förstå att allt går att lösa. Idag hittade vi detta av Winston Churchill, som var en farbror från England.

En pessimist ser svårigheter i varje möjlighet, en optimist ser möjligheter i varje svårighet.

Winston Churchill

Vi tyckte att detta var så himla upplyftande, att vi bara var tvungna att dela med oss av det!
Kom ihåg detta, bär med er det när livet känns hårt.
 
Med vänliga hälsningar, 
J & N

Kommentarer

Postat av: M

Publicerad 2013-05-29 21:45:18

Hoppas du har en bra kväll!

Svar: Tack detsamma Marina, kul att du hittat hit!
Mvh,
J & N
None None

Postat av: marina

Publicerad 2013-05-30 10:25:17

sv. tack så mycket. :)

Postat av: Carro

Publicerad 2013-05-30 10:25:33

Så himla inspirerande citat. Nu vill jag bara ut och fånga dagen, leva i nuet och behandla andra som jag själv vill bli behandlad: med respekt.

Svar: Så sant Carro, du verkar vara mycket klok!
Mvh,
Bloggen
None None

Postat av: Klas

Publicerad 2013-05-30 10:37:09

Kul att få lite ny luft under vingarna, tack grabbar! Är själv väldigt inne på det här med ordspråk och visdomsord. De är ofta väldigt tänkvärda.

Här är det citat som väglett mig den senaste veckan som jag gärna delar med mig av:

"Att få en kyss av en flicka är som att öppna en burk med oliver. Om man kan få den första kommer resten av sig själv"

Fint. enkelt.

/Klas

Svar: Oj, nu blev vi nästan förstummade, vilket oerhört vist ordspråk!
Mvh,
Bloggen
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela