varldensfegasteforskningsplan.blogg.se

Nils och Jonatan gör saker andra gjort tidigare, men utan egen vinkling. Välkommen!

Rattfylla= inte ok!

Publicerad 2013-05-29 13:42:57 i Allmänt,

Vet ni hur många som dör i alkoholrelaterade trafikolyckor varje år? Oerhört många! Cirka 2 000 människor dör i trafiken varje år på grund av att människor inte har lärt sig att när man inte ska sätta sig bakom ratten när man har druckit! Vi tycker att detta är fruktansvärt. Vi dricker också alkohol vid passande tillfällen, exempelvis fest- men vi skulle ALDRIG köra bil ifrån en fest med alkohol i kroppen, hur långt ifrån hem det än skulle vara.
- Hur ska man göra då?
Jo, det finns ju miljontals alternativ, ta taxi, gå, be dina föräldrar/vänner hämta dig. Vad ni än gör, ta inte cykeln- ni kan skada er ordentligt för ens reaktionsförmåga försämras avsevärt av bara 2-3 öl! Det här är inget vi hittar på!
Om du någon gång ser att en vän eller förälder tänker köra bil efter de har druckit, tala dem till rätta! DETTA KAN RÄDDA LIV!!!

20:e Augusti 2007- Ivar, 43 år sätter sig i bilen efter att ha druckit sig full på den lokala puben. På vägen hem så tappar han kontrollen över bilen och sladdar över på andra sidan vägen, där han kör in i en mötande bil. I den sitter en tvåbarnsfamilj. Alla dör.
Om Ivar aldrig hade satt sig i bilen den kvällen så hade vi sluppit den här tragedin.

Vi tycker det är dags för politikerna att ta ställning!
Säg NEJ till rattfyllor!
Inte imorgon- utan NU!

Kommentarer

Postat av: Freddan Reinfeldt (Sveriges Premiärminister)

Publicerad 2013-05-29 13:46:04

Två saker, det är ju inte miljontals alternativ, som ni säger att det skulle vara, alltså falsk marknadsföring! Ajaj!

För det andra ar vi redan sagt nej till rattfylla! Jag har aldrig kört rattfull!
Det var ju Ivar som sa ja till rattfylla! Inte jag!

Postat av: Jörgen

Publicerad 2013-05-29 13:46:06

Det här låter så jävla fånigt, vem ska bestämma att jag inte får dricka och köra bil? vilket jävla skämt. Ingen ska lägga sig i mitt liv och vad jag gör, kör jag ihjäl mig är det mitt problem. Fan vad det går utför med det här kärringlandet, tacka vet länder utan promillegräns, där får man ju lov att leva som man vill!

Säg NEJ till ett storebrorssamhälle, säg JA till SD 2014!

Postat av: Sean Johansson (53)

Publicerad 2013-05-29 14:17:33

Jörgen, det är inte bara ditt liv som sätts i fara utan även alla andra som är ute på vägarna i vårt avlånga land. Ditt resonemang är inte ok. Ha det bra alla! Ollonduttar från Markaryd!

Postat av: Bloggen

Publicerad 2013-05-29 17:48:53

Sv: Sean

Hej Sean, kul att du har hittat hit! Jag håller helt med dig, att tro att man bara skadar sig själv om man kör rattfull är väldigt konstigt!

Våga vägra rattfylla!

Mvh,
Bloggen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela